Új (fő)feladat létrehozása

Új feladat létrehozásához a bal oldali menü Feladatok menüpontra kattintva, a megjelenő felület jobb felső sarkában található, kék háttérrel kiemelt Új feladat gombra kell kattintani, amivel az új feladat létrehozása felületre jutunk.

A feladat létrehozásánál kötelező és opcionálisan kitölthető mezők állnak rendelkezésre.


Kötelező mezők:

  • Név/Tárgy: A feladat rövid megnevezése
  • Határidő:A feladat határideje; ennek megadása nélkül a feladat nem lesz érvényes.
  • Társasház: Alapesetben azt a társasházat jelöli ki, amelyik feladatai között állva kattintottunk az új feladat gombra, de a legürdülő listából az összes, a rendszerben szereplő társasházból lehet másikat választani. Az itt kiválasztott társasházhoz rendelődik hozzá a feladat, és annak a társasháznak a feladat listájában fog megjelenni a feladat.

Opcionális mezők:

Leírás (részletes információk)

Érintett személyek, vagy személy csoportok megjelölése.

Érintett személy bármely a rendszerben rögzített személy lehet, többet is fel lehet venni belőle. El kell kezdeni beírni a nevet és feladja a lehetőségeket. Amennyiben ezek felhasználók is a rendszerben (azaz be tudnak lépni), akkor kapnak értesítést a feladat létrehozásáról a saját értesítési beállításuk szerint.

Érintett személy csoportok:

Ugyanaz a funkciója, mint az érintett személynek, de itt lehetőség van bizonyos személyek csoportját beállítani, akiknek értesítést szeretnénk küldeni a feladatról. A már felvett személy csoportokból lehet választani, legördülő menüből. Amennyiben nincs létrehozva olyan személy csoport, akiket ide beírnánk, akkor lehet újat is létrehozni. Személy csoportokról lásd bővebben a Társasháznál állítandó

értesítések, értesítési csoportok fejezetet.

Prioritás beállítása: alacsony, közepes, magas választási lehetőség van.  A választott prioritás szerint a feladatlistában a feladat eltérő háttérszínnel fog megjelenni.

Alacsony prioritás esetén fehér háttér, közepesnél kék, míg a magas prioritás esetén piros háttérrel jelennek meg a feladatok a listában. Ez vizuálisan segíti a feladatok fontosságának megállapítását, egyéb funkciója nincs.

Címke hozzáadása: tetszőleges elnevezésű címke is hozzáadható egy feladathoz, mely a feladatok csoportosítását teszi lehetővé, és szűrni is lehet rájuk. Pl. utalás - jelezheti azt a pénzügyes kollégának, hogy ebben (ezekben) a feladat(ok)ban pénzügyi utalással kapcsolatos feladata van. Értesítést nem küld, csak szűrési lehetőséget biztosít. Címkékről lásd bővebben a Címkerendszer fejezetet.

Típus: Létrehozhatók feladattípusok is a rendszerben, mely ugyancsak az egyes feladatok csoportosítását, szűrését segíti elő a rendszerben. Pl. Általános, Jogi, Műszaki, Pénzügyi stb. Legördülő listából választható ki, ehhez előbb létre kell hozni az adott feladat típust. Erről lásd bővebben a Feladat típusok létrehozása fejezetet.

Költségviselő: Itt kiválaszthatjuk, hogy az adott feladattal kapcsolatban ki viseli a költséget, amennyiben felmerülnek. A saját költség a közös képviselet költségét jelenti, pl. ha valamilyen belső feladatot visznek fel a rendszerbe. Csak a feladatok közötti szűrést teszi lehetővé ez a kategória, nem vezérel semmilyen más funkciót. Ezek a kategóriák előre definiáltak a rendszerben.

Felelős: A feladat felelőse alapesetben a feladat létrehozója lesz, de a rendszerbe felvitt felhasználók közül bárki kiválasztható a legördülő listából.

Státusz: minden feladat nyitott státusszal nyílik meg, de átállítható a legördülő listában szereplő státuszokra. Vagy a feladat módosítási nézetében, ahogy halad előre a folyamat.


Az összes szükséges paraméter beállítása után a lap alján az Új feladat gomb megnyomásával tudjuk elmenteni a feladatot. Ezután a létrehozott feladat megjelenik a társasház feladatai között.