Első lépések
Bevezető összefoglaló
Ez a dokumentum azoknak a lépéseknek a részletes leírását tartalmazza, amelyeket egy új előfizetés létrehozása után kell végrehajtani az első mérföldkőig, hogy megkezdhető legyen a munka a TSH Manager rendszerben. Az első mérföldkő az, amikor már van regisztrált felhasználónk, társasházunk és feladattípusunk - ezek után indulhat a tényleges feladatkezelés.
1. LÉPÉS Admin felhasználó jogainak és feladatainak megértése
Új előfizetés létrehozása után egy személy kap admin jogosultságot. Ez a felhasználó lesz az, aki:
• Teljes körű jogosultság minden modulban (létrehozás, megtekintés, módosítás, törlés)
• Létrehozhat további személyeket és felhasználókat
• Kioszthat jogosultságokat más felhasználóknak
• Kezelheti a rendszer alapbeállításait
Az admin felhasználó felelős azért, hogy felépítse a rendszer alapstruktúráját, létrehozza a szükséges felhasználókat és beállítsa a megfelelő jogosultságokat.
2. LÉPÉS: Személyek létrehozása és jogosultságok kiosztása
2.1 Személyek létrehozása
Hogyan történik:
1. Bal oldali menü “Személyek” oldalon, jobb felső részén “Új személy” gomb
2. Kötelező mezők kitöltése:
• Vezetéknév
• Keresztnév
• E-mail cím (e nélkül nem lehet felhasználói fiókot létrehozni)
Fontos tudnivalók:
• Ha e-mail címet megadunk, a személynek ezzel a címmel kell majd regisztrálnia
• Az e-mail cím összeköti a létrehozott személyt a regisztrált felhasználói fiókkal
• Személyt akkor is létrehozhatunk, ha nem szeretnénk neki felhasználói fiókot adni (pl. tulajdonosok, bérlők), de a nem regisztrált felhasználók nem kapnak értesítéseket.
eHÁZ szinkronizáció során egyelőre nem veszi át a tulajdonosi adatokat a lakáshoz, de később megfelelő adatvédelmi megoldással ezt is elérhetővé szeretnénk tenni
2.2 GLOBÁLIS szerepkör kiosztása
Cégen belüli dolgozók számára készültek az alábbi szerepkörök, emiatt láthatja az összes társasházat
Munkatárs szerepkör:
• Előfizetésen belül minden társasház esetén
• Feladatot megtekinthet, létrehozhat, módosíthat
• Nem törölhet feladatokat
• Társasházat nem hozhat létre, de az adatait láthatja
Munkatárs PRO szerepkör:
• Munkatárs jogosultságon felül
• Létrehozhat társasházat
• Továbbra sem törölhet semmit
Adminisztrátor szerepkör:
• További admin felhasználókat hozhat létre
• Teljes körű jogosultság minden funkcióhoz
• Törlési jogosultsággal is rendelkezik
Cégen kívüli személyek számára:
Normál globális szerepkör:
• Alapértelmezett beállítás cégen kívüli személyeknek
• Csak azokat a feladatokat látják, ahol érintettek
• Érintett lehet: feladat felelős, létrehozó, érintett személyként rögzített, vagy érintett személycsoportban szerepel
Globális szerepkör beállításának módja:
• személy adatlapon belül, szerkesztési módban állítható!
2.3 Társasházhoz kötött szerepkör
Egyes személyeket csak konkrét társasházakhoz rendelhetünk hozzá:
Szerepkörök:
• Gondnok, Takarító, Portás, Kertész: Kaphatnak feladatot, írhatnak hozzászólást, feltölthetnek fájlokat, de nem hozhatnak létre feladatot
• Gondnok PRO: Készíthet és módosíthat feladatot, de nem törölhet
• SZB (Számvizsgáló Bizottság): Kaphat feladatot, írhat hozzászólást
• SZB PRO: Készíthet feladatot is
Beállítás módja:
Két féle képen lehet, mindkét megoldás ugyanazt eredményezi:
• Személy adatlapnál megtekintési módban a jobb oldali menüben “Társasházak:” felirat utáni gombbal
• Társasház adatlap megtekintési módban megnyitva a lap alján a Kezelési adatok blokkban "Társasházi Szerepkör hozzáadás" gombbal.
3. LÉPÉS: Felhasználói regisztráció végrehajtása
3.1 A regisztráció folyamata
FONTOS: Csak akkor kap értesítést valaki, ha regisztrált a programba és létrehozott felhasználói fiókot!
Regisztráció lépései:
1. Kezdőoldalon: "Regisztrálj itt" gomb (Asztali gépről böngészőből célszerű)
2. Adatok megadása:
• A személynél beírt e-mail cím
• Választott jelszó (kétszer)
3. "Regisztráció" gomb
4. Megerősítő e-mail a megadott postafiókba
5. "Megerősítés" gomb az e-mailben
Figyelem: iPhone mobil alkalmazásból nem lehet regisztrálni, csak böngészőből!
Ha nem érkezik megerősítő e-mail:
Főoldalon: "Nem kaptál jóváhagyó e-mailt? Kérj újat" link
3.2 Értesítési beállítások
Felhasználói fiókban beállítható:
• E-mail értesítések (talán ez a legmegszokottabb módja az értesítéseknek)
• Alkalmazáson belüli értesítések
• Push üzenetek mobiltelefonra
Elérhető:
Asztali számítógépen bal alul, telefonon jobb felül: név → Fiók → Értesítési beállítások
4. LÉPÉS: Társasházak létrehozása
4.1 Társasház létrehozása két módon lehetséges
A) eHáz szinkronizációval
Csak admin jogosultsággal!
Elérés:
Oldalsó menű → eHáz kapcsolat
Folyamat:
1. eHáz bejelentkezési adatok megadása
2. Társasházak kiválasztása szinkronizálásra
3. "Szinkronizálás indítása"
Előny:
Az eHáz rendszerből automatikusan átveszi a társasházi és lakás alapadatokat. (személyeket egyelőre nem)
B) Kézi létrehozás (eHáz szinkronizáció nélkül)
Admin és Munkatárs Pro jogosultsággal
Elérés:
Oldalsó menű → Új Társasház
Kötelezően kitöltendő mezők:
• Előtag: Társasház nevének rövidítése (pl. Levendula Park B → LPB)
- Mobil nézetben ez jelenik meg
- Az albetétek előtagja is ez lesz
• Név: Társasház teljes neve
• Kezelésének kezdő dátuma
• Helyrajzi szám
Összes többi opcionális adat
Mentés:
Lap alján "Új társasház létrehozása" gomb
4.2 Társasházhoz felelős, helyettesítő és értesítési csoport beállítása
Felelős beállítása:
• Társasház szerkesztési módban → Kezelési adatok
• Alapértelmezetten minden feladatnál ő lesz a felelős
• Minden feladatváltozásról kap értesítést
Helyettesítő beállítása:
• Szabadságok, helyettesítések idejére
• A helyettesítő is kap értesítéseket
• A felelős továbbra is kapja az értesítéseket (kivéve ha némítjuk)
Értesítési csoport:
• Csoportosan lehet értesíteni embereket
• Például: gondnok + SZB tagok együtt
5. LÉPÉS: Épület és területstruktúra kialakítása (eHáz szinkornizáció esetén ezzel nem kell foglalkozni)
5.1 A rendszer felépítése
Hierarchia:
Társasház (jogi személy)→ Épület (Maga a fizikai épület – ha nem áll több épületből a társasház akkor célszerűen vegyünk itt fel egy „Épület” nevűt → Terület (pl.lépcsőház, emelet) → Ingatlan (pl. lakás)
Fontos: Épületet minden esetben létre kell hozni! Ha nincs több épület, nevezze el "Épület"-nek.
5.2 Épület létrehozása
Előfeltétel:
Társasház már létezik
Elérés:
Társasházak menü → Társasház kiválasztása → Új Épület
Kötelező mezők:
• Előtag: Rövid azonosító (pl. "A" épület esetén → A)
• Név: Épület neve (pl. "A épület" vagy egyszerűen "Épület")
5.3 Terület létrehozása (pl. emelet)
Előfeltétel:
Épület már létezik, Terület típust a bal odali menüben létrehoztunk
Elérés:
Épület nevére kattintás → Új Terület
Kötelező mezők:
• Kód: Rövidítés (pl. 1. emelet → "I" vagy "1")
• Név: Terület neve
• Területtípus: Legördülő menüből (előbb létre kell hozni, legegyszerűbb terület típus: „Emelet”)
Területtípus létrehozása:
Bal oldali menü → Beállítások → Terület típusok → Új Terület típus
5.4 Ingatlan/albetét létrehozása
Előfeltétel:
Terület már létezik és Ingatlan típus létezik
Elérés:
Terület nevére kattintás → Új Ingatlan
Kötelező mezők:
• Kód: Rövidítés (pl. 1. emelet 5-ös lakás → "105")
• Név: Ingatlan megnevezése
• Ingatlan típus: Legördülő menüből (előbb létre kell hozni, pl.: „Lakás”, „Iroda”, „Üzlet”…)
• Tulajdonrész: Tulajdonhányad
Ingatlan típus létrehozása:
Bal oldali menü → Beállítások → Ingatlan típusok → Új Ingatlan típus
6. LÉPÉS: Feladattípusok létrehozása
6.1 Miért fontosak a feladattípusok?
A feladattípusok segítenek:
• Kategorizálni a feladatokat
• Szűrni és keresni a feladatok között
• Átláthatóbbá tenni a munkát
6.2 Javasolt feladattípusok
Alapvető kategóriák:
Általános, Jogi, Pénzügyi, Javítási, Karbantartási,
6.3 Feladattípus létrehozása
Elérés:
Bal oldali menü → Beállítások → Feladat típusok
Lépések:
1. Új Feladat típus gomb
2. Név mező kitöltése (pl.: Általános, Javítási, Karbantartási, Jogi, Pénzügyi…)
3. Új feladat típus gomb a mentéshez
Módosítás/Törlés:
• Toll ikon: név módosítása
• Kuka ikon: típus törlése
7. LÉPÉS: Értesítési csoportok létrehozása (opcionális)
7.1 Mi az értesítési csoport?
Célja:
Több ember egyidejű értesítése egy-egy feladatról, vagy minden feladatról egy társasháznál
Más neve:
Személycsoport
Példák:
• Gondnokság több alkalmazottja
• Számvizsgáló bizottság tagjai
• Cégvezetés és helyettesek (pl. ha van(nak) olyan vezető(k) aki minden társasházból minden változásra kíváncsi(ak), akkor erre létre lehet hozni egy csoportot és fel lehet ezt venni a társasházhoz. De lehet egy értesítési csoportja egy feladatnak is, pl: ha nem rendeljük hozzá a házhoz az SZB értesítési csoportot, mert nem akarjuk, hogy minden házhoz tartozó feladatot lásson, csak azt szeretnénk, hogy minden SZB tag egyes feladatokat lásson.)
7.2 Értesítési csoport létrehozása
Elérés:
Bal oldali menü → Beállítások → Személy csoportok
Lépések:
1. Új Személy csoport gomb
2. Csoport nevének megadása
3. Új Személy csoport gomb a mentéshez
4. Személyek hozzáadása: csoport nevére kattintás → jobb oldali menü „Személyek” kis ember ikon "+" jellel
5. Személyek kiválasztása a felhasználók listájából
7.3 Értesítési csoport használata
Társasháznál:
Társasház szerkesztési mód → Kezelési adatok → Értesítési csoport kiválasztása
Feladatnál:
Feladat létrehozásakor vagy utólag annak módosításakor a jobb oldali menü „Hozzáadás” „ személycsoport hozzárendelése”
hozzárendelhető
Első mérföldkő elérése - Ellenőrzőlista
✅ Személyek és jogosultságok:
☐ Admin felhasználó jogosultságainak megértése
☐ Cégen belüli dolgozók létrehozása (Munkatárs/Munkatárs PRO/Admin jogokkal)
☐ Cégen kívüli személyek létrehozása (Normál globális joggal)
☐ Társasházi szerepkörök kiosztása (Gondnok, Takarító, SZB stb.)
✅ Felhasználói regisztrációk:
☐ Minden személy, akinek értesítést kell kapnia, regisztrált
☐ Értesítési beállítások konfigurálása
☐ Tesztelés: értesítések működnek
✅ Társasházak:
☐ Társasházak létrehozása (kézzel vagy eHáz szinkronizációval)
☐ Előtagok, nevek megfelelő kitöltése
☐ Felelős kijelölése minden társasházhoz
☐ Helyettesítő beállítása (ha szükséges)
☐ Értesítési csoportok hozzárendelése
✅ Struktúra kialakítása:
☐ Épületek létrehozása
☐ Területek/emeletek felvitele
☐ Lakások/albetétek rögzítése
☐ Területtípusok és ingatlantípusok definiálása
✅ Feladattípusok:
☐ Alapvető feladattípusok létrehozása (általános, jogi, pénzügyi, javítás, karbantartás)
☐ Szükség szerinti további típusok
✅ Értesítési rendszer:
☐ Értesítési csoportok létrehozása
☐ Csoportokhoz személyek hozzárendelése
☐ Társasházakhoz értesítési csoportok beállítása
Most már indulhat a munka! 🎉
Ha minden fenti lépést elvégeztél, akkor a TSH Manager rendszer készen áll a használatra:
• Vannak regisztrált felhasználóid megfelelő jogosultságokkal ✓
• Vannak társasházaid beállított felelősökkel és értesítési csoportokkal ✓
• Van strukturált felépítésed épületekkel, területekkel és ingatlanokkal ✓
• Vannak feladattípusaid a kategorizáláshoz ✓
• Működik az értesítési rendszer ✓
Következő lépés: Kezdheted el létrehozni az első feladatokat, és élvezheted a hatékony társasházkezelést!